*

tuomoluoma

Kaikki blogit puheenaiheesta Kristinusko

Uskon puhdistus – päivityksiä saatavilla

Olen pienestä lähtien ollut viehättynyt tarinoista. Luin ja piirsin. Olin varmasti ala-asteikäisenä 90% vapaa-ajastani kotona niitä tehden, tarinoita eläen. Yläasteelta en muista missä kaverit odottivat bussia, sillä minä odotin Kalajoen kirjastossa, lukemassa alkuperäiskansojen runoja tai kokemassa Stephen Kingin pahuuden kuvausta. Tämä lohdutuksen sanoiksi siis nuori Sinulle joka tunnet, ettet ihan aina sovi joukkoon, jos et ymmärrä mitä tämä aineellinen maailma on. En osaa nyt aikuisenakaan aina toimia aineellisessa maailmassa vaan teen jotakin hassua.

Valtion rahoittamaa Jumalan pilkkaa

Valtionosuuksilla rahoitettu Kouvolan kaupunginmuseo Poikilo esittelee juhlanäyttelyssään ristillä roikkuvaa, sädekehän ympäröimää pyylevää sikaa. Sikamessias-teoksen omistaa Kansallisgalleria – siis Suomen valtio.

En pidä asiallisena, että itsenäistä Suomea juhlistava näyttely pilkkaa Jeesusta. Suomessa olisi syytä kunnioittaa Jumalaa jo ilman lakiakin, mutta kummallista on, jos valtion rahoilla ylläpidetään laitonta taideteosta. Kyseinen teos nimittäin tuotti 1974 korkeimmassa oikeudessa tekijälleen tuomion jumalanpilkasta.

Kristinusko ja islam VIII: Koraanin Jeesus ja maailman Vapahtaja

Valtamediassa levitetyn harhakäsityksen oikaisemiseksi olen osoittanut, että Koraanin Allah ei ole sama kuin Raamatun Jumala. Islamissa näet kielletään Jumalan (Allah) kolminaisuus (4:171; 5:73) eli kolmiykseys (triunity). Sitä erehdytään Koraanissa luulemaan monijumalaisuudeksi (polyteismi).

Kristinuskoon kääntymistä käytetään hyväksi turvapaikan haussa.

Seura uutisoi, että maahanmuuttovirastolla on tällä hetkellä noin 700 tapausta tutkittavana, joissa turvapaikanhakija on kääntynyt kristinuskoon saatuaan kielteisen turvapaikkapäätöksen. Tapaukset ovat pakko tutkia koska ulkomaalaislaki ja YK:n pakolaissopimus näin edellyttävät.


Maahanmuuttoviraston uskontoasiantuntija Anu Karppi toteaa myös, että esimerkiksi Irakissa puhutaan paljon kääntymisestä turvapaikkaprosessin aikana. Irakissa siis tiedetään, että sellaista tehdään ihan täysin tarkoituksella vain edistämään omaa lupa-asiaa.

Kristinusko ja islam VII: Islam ei erota maallista ja hengellistä valtaa

Sen lisäksi, että Koraanin Allah-jumala ei ole sama kuin Raamatun Kolmiyhteinen Jumala, islamin ja kristinuskon välillä on muitakin merkittäviä eroja. Erot ovat niin suuria, että islamia voi pitää vastakkaisena kristinuskolle.

Kristinusko on tuhottava

Kristinuskon ansiosta meillä on 2010 -luvulla ehdotettu kreationismia peruskouluihin (Mika Niikko), on taas kilahdettu jostain maalauksesta, ja jopa presidenttivaalien yhteydessä puhutaan tieteenvastaista tuubaa.

Evoluutio ja kristinusko. Avoin kirje Laura Huhtasaarelle

Mediassa on paljon irvailtu sillä, että ette usko evoluutioon. Sillekin on rivejä käytetty, kuinka olisitte mahdollisesti avoin evoluutio ajatukselle. Niin tai näin haluan tarjota seuraavat rohkaisun sanat tulevalle presidentillemme. Uskokaa juuri niin kuin uskotte. Suomessa on uskonnonvapaus. Toivon kuitenkin, että seuraavista ajatuksista on hyötyä teille. Päädyitte&nb

Kristinusko ja islam VI: Koraanin Allah ei ole sama kuin Raamatun Jumala

Jumalan kolmiykseys kuuluu asioihin, joita Muhammed (570–632) ei tunne. Ainakaan Koraanissa sitä ei esitetä niin kuin Raamattu opettaa.

Kristityt uskovat Raamatun mukaisesti, että on vain yksi Jumala, joka on Isä, Poika ja Pyhä Henki. Tätä Muhammedin Khadija-vaimon kristitty serkku Waraqa ei ilmeisesti osannut hänelle selittää. Vai olisiko itse enkeli Gabriel, jonka Muhammed uskoi ilmestyksissä kohdanneensa, antanut asiasta väärää tietoa?

Ateisti Jerusalemissa

Jos maapallon koko ikä  (n. 4,5 miljardia vuotta)  suhteutettaisiin pianon koskettimistoon niin että maapallon synty on ensimmäinen ja matalaäänisin kosketin, niin ihminen -homo sapiens- on tullut maailmaan vasta viimeisellä, korkeaäänisimmällä koskettimella. Tai itse asiassa senkin puolivälin jälkeen.   Ensimmäiset yksisoluiset elämänmuodot ilmestyivät näppäimistön puolivälin paikkeilla.  

Kristinusko ja islam V: Islamin valkopesua ja kristinuskon mustamaalausta

Helsingin Sanomat on valtionmedian tavoin panostanut islamin valkopesuun ja kristinuskon mustamaalaukseen. Strategiaan on kuulunut kristinuskon ja islamin välisten erojen kieltäminen tai vähättely. Vähemmän kunniakkaat perinteet valtaeliitin poliittisessa peesaamisessa ulottuvat suomettuneisuuden ajalle asti.

Toimituksen poiminnat

Julkaise syötteitä